"בישלנו אוכל עם נרות": מאות יהודים חגגו ללא חשמל

נתי קאליש No Comments on "בישלנו אוכל עם נרות": מאות יהודים חגגו ללא חשמל

סופת שלגים קשה הותירה רבים מיהודי העיר מונטריאול בקנדה בלי חשמל במשך שני ימי החג והשבת. תושב העיר מספר ל"קול חי" על החוויה הקשה: "היה קור נורא, נאלצנו לבשל אוכל עם נרות, עדיין לא חזר החשמל אצל כולם"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סופת שלגים קשה שפקדה את העיר מונטריאול שבקנדה, הותירה רבים מיהודי העיר בלי חשמל בשני ימי החג הראשונים של פסח, ובשבת הסמוכה. סמיכות השבת לשני הימים טובים הראשונים, הקשתה עוד יותר על יהודי העיר שמצאו עצמם בקור העז, בעיצומו של החג.

אחד מבני הקהילה במונטריאול שוחח עמנו ותיאר בפנינו את החוויה הלא ממש נעימה שעברה על התושבים. "כשראינו את השלג הרב שירד בערב החג, ללא הפסקה, ידענו שיכולה להתרחש הפסקת חשמל, אבל לא חשבנו שזה יהיה כל כך נורא" הוא פותח את השיחה.

"הפעם האחרונה שקרתה כזו הפסקת חשמל, הייתה בינואר 1998, אבל הפעם זה היה קצת פחות נורא מאז" הוא ממשיך ומספר. "כל העיר והסביבה היו ללא חשמל. מה שקרה זה, שירד שלג רב שנערם על העצים, שקרסו על חוטי חשמל וגרמו להפסקה".

"היה קור עז, בלילה הראשון של החג אנשים התפללו בבית הכנסת הקרוב ביותר, חלק מהאנשים עשו מנינים בבתים. בתי הכנסת היו פתוחים, אך הם היו חשוכים וקרים".

"בישלנו חלק מהאוכל על הכיריים של השכנים שיש להם גז. במונטריאול לרוב האנשים יש תנורים חשמליים. בגלל שזה היה פסח זה לא היה כל כך פשוט" הוא מוסיף ומספר לנו. "בישלנו עוף בתנור עם נרות במשך שש שעות. יש לנו כאן יומיים חג, אז זה היה מסובך. היו לנו פנסים בסדר הראשון אבל הם נגמרו ביום השני. הלכנו לשכן שיש לו מבערי גז להתחמם, כי היה נורא קר לילדים".

כך הכינו אוכל בקנדה בחג הפסח:

"חיממנו מים לקפה גם עם נרות. גם את הזרוע של ליל הסדר הכנו על נרות, היינו צריכים לשמור כל הזמן שהתנור יהיה מעט פתוח, אחרת זה מסוכן. אחד מהאנשים בקהילה כאן נכווה, ופונה לבית חולים" הוא אומר בצער. "אחד מהקהילה שלנו שאל רב, והוא התיר לשלוח את העוזרת ניקיון שלו לקנות נרות לחלק לכולם בשכונה".

הוא מספר על המצב בעיר לאחר הסופה: "כל הפארקים בעיר נסגרו כי הרבה עצים נשברו וקרסו, היום הם החלו להיפתח בחזרה. עכשיו מתחמם קצת בחוץ. היה היום 10 מעלות, ומחר לפי התחזית אמור להיות 16 מעלות".

נטיפי קרח בקנדה:

לסיכום הוא אומר לנו, "עכשיו המצב טוב יותר, למרות שלשכנים שלנו עדיין אין חשמל, בחוץ יש נטיפי קרח עוד. מה שבטוח זה, שאת הפסח הזה לא נשכח בקרוב".

 



0 תגובות